خانه دات کام

تجهیزات خانه و ساختمان

خانه دات کام

تجهیزات خانه و ساختمان

شیشه مورد نیاز ساخت و ساز خود را بشناسیم !

شیشه یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی، معماری و مهندسی است که در انواع مختلف و با خواص متفاوت به کار برده می شود.

انواع مختلف شیشه

در ساخت و ساز، بنا به کاربرد مورد نظر و خواص مورد نیاز شیشه، از انواع مختلف آن در کاربردهای گوناگون در ساختمان استفاده می شود.

انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت و ساز به شرح زیر هستند:

• شیشه فلوت : شیشه فلوت از سیلیکات سدیم و سیلیکات کلسیم ساخته می شود و به همین دلیل به آن شیشه آهک قلیایی گفته می شود. این شیشه ها تخت و شفاف هستند و به همین دلیل درخشندگی خاصی دارند. ضخامت این شیشه ها از 2 تا 20 میلی متر می تواند متغیر باشد و چگالی سطحی آنها از 6 تا 36 کیلوگرم بر متر مربع است. از این شیشه ها در ویترین مغازه ها، مکان های عمومی، پنجره های مدرن و ... استفاده می شود.

• شیشه نشکن : شیشه های نشکن در ساخت پنجره ها، نورگیرها، طبقات شیشه ای و ... به کار می روند. در روند ساخت اینشیشه ها به آن انواعی از پلاستیک های پلی وینیل افزوده می شود و به همین دلیل در موقع شکستن، ماننده شیشه معمولی به قطعات تیز و برنده خرد نمی شود.

• شیشه های لایه ای : شیشه های لایه ای در واقع ترکیبی چندلایه از شیشه معمولی هستند، بنابراین وزن آنها از شیشه های معمولی بیشتر خواهد بود. این شیشه ها همچنین ضخامت بیشتری دارند و در مقابل عبور پرتوهای ماورای بنفش (UV) و صدا مقاوم هستند. از این شیشه ها در ساخت آکواریوم ها، پل ها و ... استفاده می شود.

 • شیشه های فوق تمیز :شیشه های فوق تمیز یا خودتمیز شونده با داشتن ویژگی های خاص در واکنش به نور و آب در مقابل لک شدن مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را حفظ می کنند. به همین دلیل این شیشه ها شرایط نگهداری ساده ای دارند.

• شیشه های کروماتیک : از شیشه های کروماتیک در بخش مراقبت های ویژهء بیمارستان ها (ICU)، اتاق های ملاقات و ... استفاده می شود. این شیشه ها بازدهی شفافیت شیشه را کنترل می کنند و از فضاهای داخلی در برابر نور خورشید محافظت می کنند. شیشه های کروماتیک ممکن است با لایه ای حساس به نور پوشش داده شده و فوتوکرومیک باشند، یا با لایه ای حساس به گرما پوشش داده شوند و ترموس کروماتیک باشند و یا اینکه به لایه ای الکتریکی پوشانده شوند و الکتروکرومیک باشند.

 

 دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.