خانه دات کام

تجهیزات خانه و ساختمان

خانه دات کام

تجهیزات خانه و ساختمان

سرویس بهداشتی شیک

فولاد و لعاب هر دو از مصالح قدیمی به کار رفته در سرویس های بهداشتی هستند و ترکیب این دو در کنار هم می تواند منجر به ایجاد فضایی شیک و مدرن شود.

به ایجاد فضایی شیک و مدرن

بِته یک شرکت تولیدکننده لوازم حمام و دستشویی با 60 سال قدمت است که تخصص آن شکل دادن و لعاب دهی فولاد است. تولید محصولات این شرکت در آلمان انجام می گیرد. محصولات این شرکت شامل گستره ای از 600 عنوان مدل متفاوت برای سینی دوش، وان حمام و سینک های روشویی در طرح ها و رنگهای مختلف است. عمده محصولات این شرکت مربوط به لوازم و تزئینات حمام است که عمدتاً از آلیاژهای فولاد و تیتانیوم با روکش لعاب ساخته می شوند. برای ساخت محصولات این شرکت، به روز ترین فناوری های تولید در کنار هم به کار گرفته می شوند و بیش از نیمی از محصولات طبق سفارش خاص مشتریان ساخته و پرداخته می شوند. مصالح طبیعی به کار رفته در محصولات بته، شیشه، آب و فولاد، با کیفیتی به کار می روند که مورد تأیید تمامی استانداردهای اروپا و جهان باشند و بتوانند ماندگاری و طول عمری مناسب داشته باشند. این ماندگاری و طول عمر بالا، در نهایت منجر به تولید محصولاتی با سطوح بی عیب و کاملاً بهداشتی شده است. همچنین از سال 2013 محصولات بته گواهی دوستدار محیط زیست بودن EPD را دریافت کرده اند. 

 

سرویس بهداشتی

 

سرویس بهداشتی

 

سرویس بهداشتی

 

صفحه بعد

در مجموعه بته لوکس، محصولات بته جلوه ای خاص به حمام و دستشویی می بخشند که از چیدمانی منحصر به فرد و زبان لطیف طراحی بهره می برند. شکل هندسی بیرونی به ظاهر زمخت وان و روشویی با انحناهای درونی و نرم سطوح داخلی درهم می آمیزد و محصولی زیبا می سازد که ضخامت دیواره وان آن تنها 8 میلی متر است. در طراحی محصولات بته لوکس، لوازم و مبلمان حمام و دستشویی در قابهای فولادی با رنگ برجسته قرار می گیرند، به طوری که شکل درونی و بیرونی آنها به خوبی به چشم بیاید. شکل خاص محصولات بته لوکس، با پرهیز از جزئیات غیرضروری و با استفاده از اجرای اصل سادگی در طراحی به دست آمده است. همین ویژگی باعث می شود که یک فولاد لعاب دار از یک سو مانند یک اثر هنری به نظر بیاید و از طرف دیگر بسیار کاربردی باشد. بته با این ایده یک خط طراحی کامل ایجاد کرده است: در کنار وان حمام و سینک روشویی، سایر مبلمان و لوازم تزئینی جانبی هم پوشش داده شوند. قابهای نگهدارنده با روکش پودری در شش رنگ متفاوت موجود هستند و خود لوازم حمام به رنگ سیاه و سفید هستند. به این شیوه هر مشتری می تواند طبق میل و سلیقه خود، ترکیب دلخواهش را سفارش دهد.

 

سرویس بهداشتی

 

سرویس بهداشتی

دکوراسیون داخلی

محصولات برتر برای‌ حمام

گروه کالدوایز از جمله تولیدکنندگان آلمانی لوازم سرویس‌های بهداشتی است که بیشتر با محصولات ساخته شده از فولاد لعاب‌دار با کیفیت بسیار بالا شناخته می‌شود.

کاربرد فولاد لعاب‌دیده

کالدوایز با تولید محفظه‌های دوش لعاب‌دار، و وان حمام و سینک روشویی ساخته ‌شده از فولاد لعاب‌دیده، معماران و طراحان داخلی را قادر می‌کند به خوبی شکل و طرح مورد نظر خود را روی مصالح مورد نیاز اجرا کنند. روبرتو مارتینز، مدیر ارشد بخش فروش بین الملل و مدیریت پروژه‌ی کالدوایز می‌گوید: «استفاده‌ی فراوان از محصولات ما در هتل‌های پنج ستاره در سرتاسر جهان، نشان‌گر کیفیت منحصر به فرد این تولیدات است. زیرا چنین اماکنی دقت زیادی در انتخاب محصولات و استانداردهای ضروری برای لوازم به‌ کار گرفته‌ شده اعمال می‌کنند.» اما این تنها هتل‌های مجلل نیستند که به دنبال استفاده از خواص منحصر به فرد فولاد لعاب‌دیده هستند.در صنعت خانه‌سازی و همچنین در ساختمان‌های مرتبط با مراقبت‌های پزشکی نیز استفاده از محصولات باکیفیت اهمیت بالایی دارد. در این میان شاید بتوان گفت که استفاده از مصالح ماندگار و توانمند برای کاربرد در سرویس‌های بهداشتی، بیش از همه برای سازندگان سودمند باشد.

 

 

بهبود خواص مکانیکی بتن

یک دانشمند ایرانی به منظور بهبود بخشیدن به خواص مکانیکی بتن، ساختار سیمان را در مقیاس اتمی بررسی کرده است.بهبود خواص مکانیکی بتن

خواص مکانیکی بتن

بتن عموماً به عنوان یک ماده پلاستیک شناخته نمی شود، اما میزان اندکی افزایش در پلاستیسیته آن می تواند با بالا بردن قابلیت بتن در تحمل تنش‌های مختلف، عملکرد آن را به عنوان پرکاربردترین مصالح ساختمانی برای دهه‌ها و حتی گاهی قرن‌ها پس از سخت شدن تضمین کند. محققان دانشگاه رایس به دنبال یافتن چرایی این موضوع هستند و تا حدی به آن نزدیک شده‌اند. روزبه شهسواری یکی از محققان آزمایشگاه علم مواد دانشگاه رایس است که یک تحلیل رایانه‌ای در سطح اتمی روی توبرمریت (کریستالی طبیعی از ترکیب کلسیم، سیلیکات و هیدرات که از اجزاء سازنده سیمان است و عامل اصلی در سخت شدن بتن به شمار می رود.) انجام داده است. محققان امیدوارند با درک ساختار درونی توبرمریت موفق به ساختن بتنی با استحکام بالاتر، دارای سفتی بیشتر و قابلیت بهتر در تحمل تغییر شکل ناشی از تنش‌های مختلف بدون ترک خوردن بشوند. نتایج این تحقیق در شماره اخیر مجله علمی انجمن شیمی آمریکا چاپ شده است. توبرمریت، که یکی از عناصر مهم بتن‌های اولیه مورد استفاده رومی‌ها در زمان باستان بوده است، به شکل چند لایه، مانند لایه‌های یک دسته کاغذ که روی هم چیده شده‌اند، از شبکه‌های ذرات جامد تشکیل می شود. این ذرات اغلب دچار نابه جایی‌های پیچشی می‌شوند، در این حالت تحت تأثیر نیروی برشی، لایه‌ها روی هم می‌لغزند و مقداری از تنش وارد شده کنترل می‌شود. در عین حال، این لایه‌ها تنها می توانند مقدار کمی پیش از آنکه ناهمواری‌های سطحی آنها را به هم قفل کند روی هم بلغزند. محققان نخستین مدل رایانه‌ای «اَبَر سلول»‌های توبرمریت را با درنظر گرفتن نابه جایی‌های عمودی و موازی لایه های ماده ساخته اند و سپس نیروی برشی را به این مدل اعمال کرده اند. آنان دریافتند که ساختار کامل و بدون عیب توبرمریت تحت این نیرو مانند مولکول‌های آب به راحتی در لایه‌های منظم قرار می گیرند و می‌توانند روی یکدیگر بلغزند. اما با وجود ذراتی با عیوب پیچشی، لایه‌ها تنها می توانند تا آنجایی که نا به جایی‌های دندانه مانند هسته‌ها به هم گیر می‌کنند روی هم بلغزند. این امر موجب می شود تنش از لایه‌ای به لایه بعدی منتقل شود و آن هم تا جایی که به لایه بعدی قفل شود بلغزد و روند همینطور تا درگیر شدن تمام لایه‌ها ادامه می یابد، که در نهایت باعث آزاد شدن تنش بدون ترک خوردن می شود. به گفته آقای شهسواری، استادیار مهندسی عمران در زمینه علم مواد و مهندسی نانو، این لغزش مرحله به مرحله نابه جایی‌ها در اطراف هسته ذرات شکل دهنده توبرمریت، آن را نرم تر می‌کند و توانایی آن را در تحمل تنش بالاتر می برد. آقای شهسواری می گوید: «دیدی که این تحقیق به ما می دهد این است که برخلاف فرض رایج که عیوب ساختاری را عامل مخربی برای مواد می‌داند، لااقل در مورد سیستم‌های کریستالی با لایه‌های پیچیده مانند توبرمریت این موضوع صادق نیست. بلکه عیوب می‌توانند با هدایت نا به جایی‌ها در جهت‌های معین، اثری مانند ایجاد گلویی در اثر کشش به وجود بیاورند، در نتیجه چقرمگی و تنش تسلیم را افزایش دهند. این دو ویژگی، از جمله ویژگی‌های کلیدی در طراحی مصالح بتنی مستحکم و سفت هستند. ویژگی‌هایی مهندسی که در کاربردهای بسیاری مورد نیاز هستند. تحقیق ما نخستین گزارش در این باره است که چطور می‌توان خاصیتی را که ظاهراً نقطه ضعف ساختار سیمان دانسته می شود –عیوب- افزایش داد و آن را تبدیل به خواصی مطلوب یعنی استحکام و چقرمگی بالا کرد.»

دکوراسیون

ساخت ساختمان فولادی


ساخت ساختمان فولادی

در ساخت و ساز ساختمان های فولادی از شیوه های متعددی استفاده می شود که در هرکدام از روش ها و ابزار مخصوصی استفاده می شود.

ساخت و ساز ساختمان های فولادی

ساخت و ساز فولادی با پیچ و پرچ: در این شیوه اجزاء فولادی به شکل نهایی و رنگ شده در کارخانه تولید می شوند و پس از انتقال به محل کار، با استفاده از اتصالات پیچی و پرچی به هم متصل می شوند. این شیوه، از آنجا که بخش بزرگی از روند کار در کارگاه انجام می گیرد، عموماً در ساخت سازه های فولادی ترجیح داده می شود، چرا که در کارگاه شرایط کاری قابل کنترل تر هستند و انجام پرداخت های ماشینکاری روی فولاد بهتر صورت می گیرد. اندازه اجزاء ساخته شده بستگی به قابلیت وسیله حمل و نقل آنان دارد و معمولاً در اندازه های 6 تا 12 متری در طول قابل ساخت و حمل و نقل هستند.در این شیوه تنها کاری که لازم است در محل ساختمان انجام بگیرد، بلند کردن فولاد و قرار دادن آن در محل خود و اتصال آن به سایر اجزاء است و به همین دلیل سرعت انجام کار بسیار بیشتر از شیوه سنتی است.

 

ساختمان های پیش ساخته نمونه های خوبی از ساخت سازه فولادی با استفاده از پیچ و پرچ هستند که تمام کارهای طراحی، ساخت، انتقال و برپایی ساختمان می تواند توسط یک پیمانکار برای مالک انجام بگیرد. ساخت سازه های فولادی سبک: این نوع از ساخت و ساز فولادی عموماً در آمریکای شمالی و بخش هایی از اروپا برای واحد های مسکونی یا ساختمان های کوچک به کار می رود. شیوه کار در این نوع ساختمان فولادی بسیار شبیه به ساخت ساختمان های اسکلت چوبی است با این تفاوت که به جای چوب از فولاد استفاده می شود. اجزاء فولادی به کار رفته در این شیوه به شکل صفحه های فولادی با ضخامت کم (بین 1 تا 3 میلیمتر) و سطح مقطع های C شکل یا Z شکل می باشند.

ساخت سنتی اسکلت فولادی: در این شیوه سازنده های ساختمان، اعضای فولادی مورد نیاز سازه را در محل کار به اندازه های مطلوب می برند و سپس برای ایجاد سازه نهایی آنها را به هم جوش می دهند. این شیوه را می توان به طور کامل در محل ساختمان انجام داد که البته نیاز به نیروی کار فراوانی خواهد داشت، یا می توان بخشی از کار را در کارگاه انجام داد تا کیفیت کار بالاتر برود و نیز زمان آن کاهش یابد.

درب ضد سرقت

هر آنچه باید در مورد مصالح پلاستیکی بدانیم !

مصالح پلاستیکی ویژگی های گوناگونی دارند که باعث استفاده از آنها در ساخت و ساز یا سایر کاربردهای ساختمانی می شود.

پلاستیک چیست؟

پلاستیک یک ماده آلی است که از چسباننده ها یا رزین های طبیعی یا مصنوعی تشکیل می شود و می تواند با قالب گیری یا بدون آن ساخته شود. این ماده همچنین در سراسر جهان به عنوان یک ماده مهندسی به کار می رود. برای دانستن اهمیت مهندسی پلاستیک به خصوص در کاربردهای ساختمانی، شناخت ویژگی ها و مشخصات آن لازم است.

مثال هایی از کاربرد پلاستیک به عنوان مصالح ساختمانی در پکن، پایتخت کشور چین، ساختمان مرکز آبی ملی پکن (مکعب آبی) برای برگزاری رقابت های ورزشی آبی در المپیک 2008 ساخته شد. سازه این ساختمان از فولاد ساخته شده که با بالشتک های ETFE، که نوعی پلاستیک است پوشانده شده است. پلاستیک های ETFE مقاومت به خوردگی بالایی دارند و به همان میزان در مقابل تغییرات دمایی، دوام بالایی دارند. ساختمان مکعب آبی بزرگترین سازه ETFE در جهان است.

مشخصات پلاستیک به عنوان مصالح ساختمانی :

هر ماده پلاستیکی ویژگی های خاص خود را دارد که آن را برای کاربردهای خاص آن مناسب می کنند. عملکرد مناسب مواد پلاستیکی در مهندسی بیش از همه چیز به انتخاب نوع درست پلاستیک برای عملکرد مورد انتظار بستگی دارد.در ادامه برخی ویژگی های کلی پلاستیک را برمی شمریم.

• ظاهر پلاستیک : انواع مختلفی پلاستیک، از جمله پلاستیک های شفاف، رنگی و غیره در بازار وجود دارند که این ویژگی های ظاهری متفاوت را از ترکیبات خاصی که موقع ساخت در آنها به کار می رود کسب می کنند. به همین دلیل پلاستیک ها با توجه به ظاهر زیبایی که می توانند داشته باشند به طور گسترده در نمای ساختمان ها به کار می روند.

• مقاومت شیمیایی پلاستیک : پلاستیک مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی و حلال ها دارد. عامل تعیین کننده در میزان این مقاومت، ترکیب شیمیایی پلاستیک در هنگام ساخت است. بیشتر پلاستیک های موجود در بازار در مقابل خوردگی مقاومند. بنابراین در کاربردهایی از جمله لوله های آب که احتمال خوردگی و پوسیدگی فلزات بیشتر است، از پلاستیک استفاده می شود.

• پایداری ابعاد : پلاستیک های ترموپلاستیک انواعی از پلاستیک هستند که می توان شکل آنها را به راحتی تغییر داد تا مورد استفاده مجدد قرار گیرند. اما در مورد پلاستیک های ترموست اینگونه نیست و تغییر شکل و قالبگیری مجدد آنها غیرممکن است.

• قابلیت کشش : کشش پذیری مواد پلاستیک بسیار کم است. هنگام وارد آمدن تنش کششی به مصالح پلاستیک، این احتمال وجود دارد که بدون بروز هرگونه علامت اولیه ای، ناگهان بشکنند.

• ماندگاری پلاستیک : پلاستیک هایی با سختی سطح کافی، ماندگاری بالایی دارند. گاهی پلاستیک ممکن است مورد حمله جانوران موذی و موریانه ها قرار گیرد، به خصوص پلاستیک های ترموپلاست، اما از آنجا که پلاستیک هیچ ارزش غذایی برای این جانوران ندارد، در این مورد جای نگرانی نیست.

• عایق الکتریکی : پلاستیک ها عایق های خوبی برای الکتریسیته هستند. به همین دلیل از آنها برای ساخت روکش سیم ها و کابل های برق و نیز وسایل الکترونیکی استفاده می شود.

• پرداخت سطح : هرگونه عملیات پرداخت سطحی را می توان روی لاستیک انجام داد. تولید انبوه دانه های پلاستیکی با سطوح یکنواخت با استفاده از ابزار فنی دقیق در هنگام ساخت انجام می گیرد.

• مقاومت به آتش :با توجه به ساختار متفاوت مواد پلاستیک، مقاومت آنها به افزایش دما یا آتش می تواند در گستره وسیعی تغییر کند. پلاستیک های ساخته شده از استات سلولوز به آرامی می سوزند. پلاستیک های ساخته شده از PVC به راحتی آتش نمی گیرند. پلاستیک های ساخته شده از فرمالدهید فنول و فرمالدهید اوره مصالحی ضدحریق هستند.

• نصب : نصب مصالح و اجزاء ساختمانی پلاستیکی بسیار ساده است. آنها را می توان با پرچ، پیچ، یا چسب در محل مورد نیاز نصب کرد.

دکوراسیون داخلی